Jdi na obsah Jdi na menu
 


Itálie / Italy

  italy_sm.gif

                        

 

Italské úzkokolejky:

 

  1.  Ferrovia del Brennero   

(Chiusa    Novale di Laion – San Pietro – Ortisei – San Cristina – Plan de Gralba)

Rozchod: 760 mm, délka tratě: 31,41 km (v provozu  0 km)

Zahájení provozu: 1916

Ukončení provozu: 1960

Pozn.: 1915-1916 postavena jako vojenská polní dráha v průběhu první   světové války.

Trať
km 0,00 Chiusa/Klausen, Ferrovia del Brennero 520 m.n m.
km 6,81 Lajon/Lajen 781 m.n m.
km 13,26 San Pietro/Sankt Peter 1035 m.n m.
km 19,93 Ortisei/St. Ulrich 1224 m.n m.
km 25,09 Santa Cristina/St. Christina 1396 m.n m.
km 31,41 Plan de Gralba 1592 m.n m.

Web:

 

  1.  Ferrovia Trento–Marilleva

(Trento FS     Cles – Malè   Marilleva) 

Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 66,04 km (v provozu 66,04 km)

Zahájení provozu:

11.10.1909  Trento FS – Malè  (59,52 km)

04.05.2003   Malè   Marilleva   (6,52 km)

Web: http://de.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Trento

 

  1.  Ferrovia della Val di Fiemme

(Ora    Predazzo)

Rozchod: 760 mm, délka tratě: 50,5 km (v provozu  0 km)

Zahájení provozu:

1917   Ora – Castello  (31,25 km)

1918   Castello – Predazzo Sud  (19,05 km)

1919   Predazzo Sud – Predazzo Centro (0,4 km)

Ukončení provozu: 10.01.1963

Pozn.: 29.10.1929 trať přerozchodována na 1000 mm

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_della_Val_di_Fiemme

  1.  Ferrovia Rovereto-Arco-Riva

(Mori    Arco - Riva)

Rozchod: 760 mm, délka tratě: 25 km (v provozu  0 km)

Zahájení provozu:

28.01.1891  Mori    Arco – Riva  (24,12 km)

25.05.1925  Rovereto – Mori  (4,4 km)

Ukončení provozu: 21.10.1936

 

  1. Ferrovia Genova–Casella

        (Genova – Casella)

Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 24,318 km

Zahájení provozu: 01.09.1929

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Genova-Casella

 

  1. Ferrovia Domodossola-Locarno

(Domodossola – Locarno) -Švýcarsko

Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 52,183 km

Zahájení provozu: 25.11.1923

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Domodossola-Locarno

 

  1. Ferrovia del Bernina  (Berniabahn)

(Tirano – St.Moritz)

Rozchod: 1000 mm, délka tratě:60,688 km

Zahájení provozu: 1906 - 1910

Pozn.: na území Itálie je pouze 2,548 km trati

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_del_Bernina

 

  1. Ferrovie Appulo Lucane

(Bari–Matera–Montalbano Jonico)  141,165 km

(Altamura–Avigliano Lucania)  85,291 km

(Avigliano Città–Avigliano L.–Potenza–Laurenzana)  64,778 km

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 291,243 km (v provozu 221,026 km)

Zahájení provozu:

09.08.1915  Bari – Matera  (75,8 km)

24.05.1928  Matera - Miglionico (27,708 km)

29.10.1932  Miglionico - Montalbano Jonico  (37,656 km)

26.05.1930  Acerenza Avigliano - Lucania  ( 19,188 km )

21.04.1934  Altamura - Acerenza ( 66,103 km )

23.01.1919  Potenza Inferiore Scalo–Pignola (12,130 km)

26.05.1930  Avigliano Città–Avigliano Lucania (7,716 km)

04.11.1931  Pignola–Laurenzana (30,370 km)

01.07.1933  Potenza Città–Potenza Inferiore Scalo (3,083 km)

28.10.1933  Potenza Città–Avigliano Lucania (11,477 km)

Ukončení provozu:

Matera - Miglionico (27,708 km)

Potenza Inferiore Scalo – Laurenzana (42,5 km)

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovie_Appulo_Lucane

 

  1. Ferrovia Gioia Tauro–Cinquefrondi

(Gioia Tauro–Cinquefrondi) - 31,737 km

(Gioia Tauro–Palmi-Sinopoli)  -  26,280 km

Rozchod: xxx mm, délka tratě: 58,017 km (v provozu: ??? km)

Zahájení provozu:

01.06.1924  Gioia Tauro–Cittanova (21,219 km)

28.03.1929  Cittanova–Cinquefrondi (10,518 km)

18.01.1917  Gioia Tauro–Palmi-Seminara (12,975 km)

21.04.1928  Seminara–Sinopoli (13,307 km)

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Gioia_Tauro-Cinquefrondi

 

  1. Ferrovia Circumetnea

(Riposto – Catánia)

Rozchod: 950 mm, délka tratě:111km (v provozu: 111km)

Zahájení provozu: 1895 - 1898

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Circumetnea

 

  1. Ferrovia Sassari-Tempio-Palau

(Palau – Alghero)

Rozchod: 950 mm, délka tratě:150 km (v provozu:59 km)

Zahájení provozu: 1931-1932

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Sassari-Tempio-Palau

 

  1. Ferrovia Macomer – Bosa

(Núoro – Macomer -Bosa Marina)

Rozchod: 950 mm, délka tratě:48 km (v provozu:45,885 km)

Zahájení provozu: 1888

Ukončení provozu:

1981  Tresnuraghes - Bosa

Pozn.: Od roku 1997 Macon - Bosa Marina je otevřena jako turistická linka.

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Macomer-Bosa

 

  1. Ferrovia Atena Lucana–Marsico Nuovo

(Atena–Marsico Nuovo)

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 26,764 km (v provozu: 0 km)

Zahájení provozu: 28.10.1931

Ukončení provozu:1966

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Atena_Lucana-Marsico_Nuovo

 

  1. Ferrovia Lagonegro–Spezzano Albanese

(Lagonegro–Spezzano Albanese)

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 104,745 km (v provozu:0 km)

Zahájení provozu:

15.09.1915  Spezzano Albanese–Castrovillari (25,254 km)

30.10.1929  Lagonegro–Laino Borgo (39,857 km)

23.06.1930  Castrovillari–Morano Calabro (3,377 km)

01.07.1931  Laino Borgo–Morano Calabro (32,255 km)

Ukončení provozu: 20.září 1979

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Lagonegro-Castrovillari-Spezzano_Albanese

 

 

  1. Ferrovia Cosenza-Catanzaro Lido

(Cosenza–Catanzaro ) - 109,824 km

(Pedace–San Giovanni in Fiore)  - ??? km

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 109,824 km (v provozu: ???km)

Zahájení provozu:

09.10.1916  Cosenza–Rogliano (23,240 km)

11.10.1922  Rogliano–Soveria Mannelli (35,484 km)

30.03.1924  Soveria Mannelli–Decollatura (6,338 km)

10.07.1933  Catanzaro Città–Catanzaro Lido (11,121 km)

18.06.1934  Decollatura–Catanzaro Città (33,639 km)

 

11.10.1922  Pedace–San Pietro in Guarano (21,811 km)

10.08.1931  San Pietro in Guarano–Camigliatello Silano (17,582 km)

06.05.1956  Camigliatello Silano–San Giovanni in Fiore (??? km)

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Cosenza-Catanzaro_Lido

 

  1. Ferrovia Crotone – Petilia Policastro

(Crotone–Petilia Policastro)

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 41,841 km (v provozu: 0 km)

Zahájení provozu:

16.06.1930  Crotone Centro–Petilia Policastro (40,666 km)

02.08.1930  Bivio Porto–Crotone Porto (1,175 km)

Ukončení provozu: 1972

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Crotone-Petilia_Policastro

 

  1. Ferrovia Vibo Valentia – Mileto

(Vibo Valentia–Mileto)

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 27,881 km (v provozu:??? km)

Zahájení provozu:

02.07.1917  Vibo Valentia–Vibo Valentia Città (14,887 km)

04.10.1923  Vibo Valentia Città–Mileto (12,993 km)

Ukončení provozu:

xx.xx.1951  Vibo Marina – Pizzo
xx.xx.1966  Pizzo – Mileto

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Vibo_Valentia-Mileto

 

  1. Ferrovia Soverato – Chiaravalle Centrale

(Soverato–Chiaravalle Centrale )

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 22,950 km (v provozu: 0 km)

Zahájení provozu: 15.12.1923

Ukončení provozu: xx.xx.1969

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Soverato-Chiaravalle_Centrale

 

  1. Ferrovia Gioiosa Ionica-Mammola

(Marina di Giojosa–Mammola)

Rozchod: 950 mm, délka tratě: 14,514 km (v provozu: 0 km)

Zahájení provozu: 01.08.1931

Ukončení provozu: 01.09.1968

Pozn.:

Web: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Gioiosa_Jonica-Mammola

 

 

 

 
 
Copyright © 2010-2016, úzkokolejky-eStránky.cz
Webdesign: Radek Liebich
 
 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA