Provozované úzkokolejky:
1. Białośliwie
(Białośliwie – Kocik Młyn - Nieżychowo )
Rozchod: 600 mm, délka tratě: 43 km (v provozu 10 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
2. Bieszczady
(Przysłup - Balnica - Wola Michowa – Smolnik)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 75 km (v provozu 21 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
3. Bytom
(Bytom- Miasteczko Śl.)
Rozchod: 785 mm, délka tratě: … km (v provozu 21 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
4. Ełk
(Ełk – Sypitki)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 48 km (v provozu 16 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
5. Gniezno
(Gniezno- Ostrowo Stare)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 33 km (v provozu 33 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
6. Gryfice
(Gryfice-Pogorzelica)
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 53 km (v provozu 39 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
7. Hajnówka
(Hajnówka- Topiło)
Rozchod: 600 mm, délka tratě: 17 km (v provozu 17 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
8. Hel
(armádní železnice)
Rozchod: 600 mm, délka tratě: 0,5 km (v provozu 0,5 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
9. Jędrzejów
(Jędrzejów-Pinczów)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 30 km (v provozu 30 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
10. Koszalin
(Koszalin – Manowo)
Rozchod: 750 mm dnes 1000 mm, délka tratě: 29 km (v provozu 12 km)
24.5.1898 byla založena Spółka Akcyjna Kolei Wąskotorowej Koszalin-Nacław
Zahájení provozu:
1.11.1898 (Koszalin – Manowo – Nacław) 32 km
1.11.1905 (Manowo – Świelino – Bobolice) 34 km
2.11.1905 (Świelin – Białogard) 32 km
16.9.1909 (Białogard – Rarwino) 20 km
1934 na trase 1435 mm (Jacinki - Polanów Pom.) byla zřízena tříkolejná splítka, 15 km
1946 rozhodnutí o obnovení úzkorozchodky
1.7.1948 První vlak na trasu (Koszalin – Świelino – Bobolice) 46 km
1948 otevření odbočky na letiště v délce 5 km
1.5.1949 propojení se západopomořanskými úzkorozchodkami
1949-1952 – přerozchodování z 750 mm na 1000 mm
1951 PKD zprovoznily trať (Świelino – Białogard) 32km
1952 PKD zprovoznily trať (Białogard – Rarwino – Lepino – Sławoborze) 30km
Ukončení provozu:
1945 Rudá armáda demontovala koleje a vozový park odvezla do SSSR
1984 byla uzavřena trať (Świelino – Bobolice) 16 km
1991 byla zastavena nákladní doprava na trati (Białogard – Sławoborze)
1992 byla zastavena osobní doprava na trati (Białogard – Sławoborze) 30 km
17.9.2001 jel poslední vlak na letiště Zegrze Pomorskie
01.10.2001 byla státními drahami uzavřena
Poznámka:
7.11.2005 zaregistrováno Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki, jehož cílem bylo znovuzprovoznění trati.
Trasa Koszalin – Bonin – Manowo – Las Manowski, je opět zprovozněna na 13 km úseku.
e-mail:
11. Nałęczów
(Polanówka- Opole Lubelskie)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 53 km (v provozu 14 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
12. Nowy Dwór
(Tuja- Prawy Brzeg Wisły, Nowy Dwór Gdański-Prawy Brzeg Wisły)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 37 km (v provozu 37 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
13.Piaseczno
(Piaseczno Miasto- Tarczyn, Piaseczno Miasto- Szczaki Złotokłos)
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 71 km (v provozu 15 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
14. Pleszew
(Pleszew-Pleszew Miasto)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 3 km (v provozu 3 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
15. Płociczno
(Płociczno-Krusznik)
Rozchod: 600 mm, délka tratě: 27 km (v provozu 10 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
16. Przeworsk
(Przeworsk- Dynów)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 46 km (v provozu 46 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
17. Rogów
(Rogów- Jeżów- Biała Rawska)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 49 km (v provozu 8 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
18. Rudy
(Paproć- Rudy- Stanica)
Rozchod: 785 mm, délka tratě: 6 km (v provozu 6 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
19. Śmigiel
(Stare Bojanowo -Śmigiel-Wielichowo)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 23 km (v provozu 5 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
20. Sochaczew
(Sochaczew - Wilcze Tułowskie)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 17 km (v provozu 17 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
21. Środa
(Środa-Zaniemyśl)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 14 km (v provozu 14 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
22. Starachowice
(Starachowice Wsch.- Lipie, Iłża- Marcule Nadleśnictwo)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 20 km (v provozu 12 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
23. Zbiersk
(Opatówek- Zbiersk-Turek)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 69 km (v provozu 24 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
24.Źnin
(Żnin- Gąsawa)
Rozchod: 600 mm, délka tratě: ? km (v provozu 12 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
Neprovozované úzkokolejky:
1. Czarna Białostocka
(Czarna Białostocka- Czeremchowa Tryba)
Rozchod: 600 mm, délka tratě: 8 km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
2. Krośniewice
(Krośniewice- ………)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 160 km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Web:
e-mail:
3. Mława
(Mława - Maków Maz)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 67 km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
e-mail:
Zrušené úzkokolejky:
1. Dobre sugar
(Dobre sugar- řepařská dráha)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: ? km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:2001 (kolejový svršek demontován)
e-mail:
2. Kruszwica
(Kruszwica-řepařská dráha)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: ? km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:2002 (kolejový svršek demontován)
e-mail:
3. Nasielsk
(Nasielsk- Pułtusk)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 26 km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:2001 (kolejový svršek částečně zachován)
e-mail:
4. Opalenica
(….….. - ……)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: ? km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:? (kolejový svršek částečně zachován)
e-mail:
5. Piotrków
(……. - ………)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: ? km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:?
e-mail:
6. Sompolno
(……… - ……….)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: ? km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:2001
e-mail:
7. Tuczno
(řepařská dráha)
Rozchod: 750 mm, délka tratě: ? km (v provozu 0 km)
Zahájení provozu:
Ukončení provozu:2001
e-mail:
Copyright © 2010-2020, úzkokolejky-eStránky.cz
Webdesign: Radek Liebich