Celková délka tratí: 3 623 km
z toho:
-
- 2 608 km jednokolejných tratí
- 1 015 km dvoukolejných a vícekolejných tratí
- 3 474 km normálněrozchodných tratí
- 99 km širokorozchodných tratí
- 50 km úzkorozchodných tratí
- 2 046 km neeletrizovaných tratí
- 1 577 km elektrizovaných tratí, z toho:
- 760 km tratí elektrizovaných soustavou 25 kV, 50 Hz AC
- 817 km tratí elektrizovaných soustavou 3 kV DC
Seznam úzkokolejek:
(Chvatimech – Hronec –Čierny Balog – Vydrovo)
Rozchod: 760 mm, délka tratě: 20 km,
V době největšího rozmachu měla její rozvětvená síť, 131,98 km.
zahájení provozu:
8.1.1909 Hronec - odbočka (10,3 km)
v r.1909 odbočka Hronec – Chvatimech (2 km)
v r.1909 odbočka Hronec – Osrblie (7 km)
v r.1910 odbočka Čierny Balog – Vydrovo (5 km)
v r.1910 prodloužení Čierny Balog – Dobroč (4 km)
v r.1912 Hronec – Plesok (1,5 km)
v r.1912 Hronec – Štiavnička (2,7 km)
v r.1916 Vydrovo – Korytársko (4 km)
v r.1916 odbočka Vydrovo – Obrubovanec (0,4 km)
v r.1916 odbočka Vydrovo – Prostredná (2,8 km)
v r.1916 odbočka Dobroč - Pálenično (3,5 km)
v r.1916 prodloužení Dobroč – Šaling (17,1 km)
v r.1921 odbočka Brótovo (prodloužení do Skalica v r.1948)
v r.1922 Osrblie – Mrcha potok (8,3 km)
v r.1923 odbočka Sv.Ján – Studený potok (1,3 km)
v r.1923 odbočka Sv.Ján – Šánské (1,5 km)
v r.1923 Studený potok – Dudlová (4,8 km)
v r.1923 odbočka Anderlová (2,4 km)
v r.1925 Dudlová – Mogrová (3,2 km)
v r.1925 Mogrová – Hronček (3,9 km)
v r.1926 Hronček – Čierný potok (3,1 km)
v r.1927 Šaling – Boldiška (0,3 km)
v r.1928 Čierný potok – Klementka (5,1 km)
v r.1928 Klementka – Sihlo (3,4 km)
v r.1937 odbočka Vydrovo – Podlajchová (3,7 km)
v r.1938 Šaling – Stará Dolina (5,4 km)
v r.1938 prodloužení Pálenično - Za Dlhý Grúň (9,3 km)
v r.1938 odbočka Hronček – Kyslá (2,6 km)
v r.1939 odbočka Suchá jáma (3,7 km)
v r.1940 odbočka Križné (2,3 km) mezi Čierny Balog – Dobroč
v r.1941 odbočka Velký Tajch (6,7 km)
v r.1941 odbočka Pod Vapar (0,8 km)
v r.1948 odbočka Skalica (5,5 km) mezi Čierny Balog – Dobroč
v r.1948 odbočka Čierna dolina (2,5 km)
v r.1949 odbočka Šmráčiny (3,2 km)
- obnovení provozu Čierny Balog – Vydrovská dolina (4 km)
- obnovení provozu Čierny Balog – Hronec (10,3 km)
3.10.2003 obnovení provozu Hronec - Chvatimech (2 km)
v r.2011-2012 obnoven 4 km úsek trati do Dobroče
v r.2013 obnoven 2 km úsek Čierny Balog - Vydrovo skanzen
ukončení provozu:
v r.1950 Hronec – Plesok (1,5 km)
v r.1950 Hronec – Štiavnička (2,7 km)
v r.1951 odbočka Križné (2,3 km) mezi Čierny Balog – Dobroč
v r.1964 Osrblie – Mrcha potok (8,3 km)
v r.1969 odbočka Anderlová (2,4 km)
v r.1969 odbočka Suchá jáma (3,7 km)
v r.1971 Šaling – Boldiška (0,3 km)
v r.1971 Šaling – Stará Dolina (5,4 km)
v r.1971 Klementka – Sihlo (3,4 km)
v r.1972 Dobroč – Šaling (17,1 km)
v r.1973 odbočka Čierna dolina (2,5 km)
v r.1974 Čierný potok – Klementka (5,1 km)
v r.1975 odbočka Šmráčiny (3,2 km)
v r.1976 odbočka Skalica (5,5 km) mezi Čierny Balog – Dobroč
v r.1976 odbočka Velký Tajch (6,7 km)
v r.1976 odbočka Pod Vapar (0,8 km)
v r.1976 Hronček – Čierný potok (3,1 km)
v r.1977-1978 Pálenično - Za Dlhý Grúň (9,3 km)
v r.1977 Vydrovo – Podlajchová (3,7 km)
v r.1978 Vydrovo – Korytársko (4 km)
v r.1980 odbočka Hronček – Kyslá (2,6 km)
v r.1981 Dudlová – Mogrová (3,2 km)
v r.1981 Mogrová – Hronček (3,9 km)
v r.1982 Vydrovo – Obrubovanec (0,4 km)
v r.1982 Vydrovo – Prostredná (2,8 km)
v r.1983 Sv.Ján – Studený potok (1,3 km)
v r.1983 Sv.Ján – Šánské (1,5 km)
v r.1983 Studený potok – Dudlová (4,8 km)
31.12.1982 byl provoz železnice oficiálně ukončen (36 km)
Web: www.chz.sk
E-mail: jazda.vlakom.chz@isternet.sk
Tel.: +421 486 191 500
Adr.: ČIERNOHRONSKÁ ŽELEZNICA, Hlavná 56, 976 52 Čierny Balog
GPS: Čierny Balog 48°44'46.20"S zeměpisná šířka
19°39'26.78"V zeměpisná délka
- Kysucko - Oravská lesná železnice (OKLŽ)
(Oščadnica – Chmúra) a (Lokca – Erdútka)
Rozchod: 760 mm, délka tratě (kysucké LŽ): 29 km + 18 km odbočky
760 mm, délka tratě (oravské LŽ): 63 km
zahájení provozu (kysucké LŽ):
17. července 1917 Oščadnica - Stará Bystrica (16 km)
15. března 1918 …… - Vychylovka a Harveľka (… km)
zahájení provozu (oravské LŽ):
27. července 1918
propojení obou železnic:
Spojovací trať (Erdútka – Chmúra) byla vybudována v letech 1925–1928. Dosáhla délky 10,5 km a musela překonat přes 200 metrů výškového rozdílu na pouhých 4 km.Bylo zvoleno řešení pomocí úvratí. Dvě úvrati jsou v koncových stanicích a další tři na trati.
ukončení provozu (Kysucko-Oravské LŽ): 1971, trať byla zdemontována a snesena
Poznámka: V roce 2007 byla spojovací část trati zrekonstruována a zprovozněna, avšak úvraťová část není provozována pro veřejnost.
Web: http://www.muzeum.sk
E-mail: olz@oravamuzeum.sk
Tel.: +421 43 552 48 91
Adr.: Tanečník, 029 57 Oravská Lesná
Rozchod: 760 mm, délka tratě: 5,427 km,(dříve: 5,936 km)
zahájení provozu: 27.6.1909
stanice:
Trenčianska Teplá: 0,000 km
Trenčianska Teplá obec: 0,530 km
Trenčianska Teplá zastávka: 1,592 km
Trenčianske Teplice sídlisko: 4,283 km
Trenčianske Teplice zastávka: 4,837 km
Trenčianske Teplice: 5,427 km
Web: http://trezka.net/
E-mail: nosal.dusoo@gmail.com
Tel.: 0905 501 613
Adr.: Trenčianska elektrická železnica, n.o., M. R. Štefánika 376/30,
914 01 Trenčianska Teplá,
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 4,75 km,
zahájení provozu:
27.7.1896 uvedena do provozu (parní provoz)
ukončení provozu:
v r.1933 byl ukončen provoz a nahrazen autobusovou dopravou.
12.2.1970 po rekonstrukci a elektrifikaci opět zprovozněna
Trasa:
Štrba: 0,000 km
Tatranský Lieskovec: 1,353 km
Štrbské Pleso: 4,678 km
Web:
E-mail:
(Čermeľ – Alpinka)
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 4,2 km,
zahájení provozu:
ukončení provozu:
v letech 1973 - 1975 na ni byla zastavena doprava
v letech 1986 - 1987 vykonána rozsáhlá obnova tratě.
7. května 1996 byla obnovená pravidelná doprava.
Web: http://www.detskazeleznica.sk/
E-mail: kezeleznica@gmail.com
Tel.: +421 905 496 426
Adr.: Aténska 15,Košice 040 13
GPS: Čermeľ N 48° 45.00 / E 021° 13.65
(Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad)
(Starý Smokovec – Tatranská Lomnica)
Rozchod: 760 mm, délka tratě: 35 km,
zahájení provozu: ?
20.12.1908 (Starý Smokovec – Poprad) 12,989 km
16.12.1911 (Tatranská Lomnica – Starý Smokovec – Tatranská Polianka)
13.08.1912 (Tatranská Polianka – Štrbské Pleso) 12,324 km
Web: http://spz.logout.cz/uzke/sk_tez/tez.html
https://archive.is/20130113220906/rail.sk/arp/slovakia/history/map/tatrmap.gif
http://www.vysoketatry.com/doprava/tez/tez.html
E-mail:
(Ružomberok - Korytnica)
Rozchod: 760 mm, délka tratě: 23,467 km,
zahájení provozu: 5.6.1908
ukončení provozu: 28.9.1974
Web: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003565-Uzkorozchodna-zeleznica-Korytnicka/
http://spz.logout.cz/uzke/sk_ruzomberok/ruzomberok.html
- Povážská LŽ (dnes přesunuto do Múzea Liptovskej dediny Pribylina)
(Liptovský Hrádok - Liptovská Teplička - Staníkov)
Rozchod: 760 mm, délka tratě: 40 km,
V době největšího rozmachu měla její rozvětvená síť, 104,4 km.
zahájení provozu: 1916
odbočka: Benkovo
odbočka: Ipoltica
odbočka: Svarín
odbočka: Vyšný Chmelienec
odbočka: Liptovská Teplička
odbočka: Dikula
odbočka: Malužiná
odbočka: Nižný Chmelienec
odbočka: Rovienky-Zátureň (v roce 1941)
ukončení provozu:
31.12.1972 byla celá železnice zrušena.
poznámka:
Po roce 1989 začaly práce na obnově trati byly zorganizovány tábory Stromu života.
V roce 1993 byl uskutečněn pokus o zprovoznění části železnice – bezúspěšně. Naposledy byl projekt na obnovu tratě předložen v roce 1998 - opět bezúspěšně. Trať Liptovský Hrádek-Svarín definitivně zanikla.
Web:
- Vígľaš - Kyslinky LŽ
Rozchod: 760 mm, délka tratě: 26 km,
zahájení provozu: 1905
ukončení provozu:
Web:
E-mail:
poř.č. | název dráhy | rozchod | km | vlastník | zahájení provozu | ukončení provozu |
1. | Kysucko - oravská ( LŽ ) | 760 | 110 | 1915 | ||
2. | Ĺubochňa - Močidlá ( LŽ ) | 34 | 1903 | |||
3. | Vígľaš - Kyslinky ( LŽ ) | 26 | 1905 | |||
4. | Hronec - Stará dolina ( LŽ ) | 114 | 1914 | |||
5. | Liptovský Hrádek - Rovienky ( LŽ ) | 104,4 | 1914 | |||
6. | Nálepkovo - Tichá Voda ( LŽ ) | 760 | 10 | 1906 | 1960 | |
7. | Smolník - Velká Kotlina | 760 | 9,9 | 1909 | 1950 - 1959 | |
8. | Gelnica - Smolnická Huta | 1000 | 25,3 | 1965 | ||
9. | Makov - Kopanice ( LŽ ) | 760 | 6 | 1920 | ||
10. | Suchá Hora - Liesek | 600 | ||||
11. | Trenčianske Teplice - Trenčianska Teplá | 760 | 5,5 | ŽSR | 27.6.1909 | |
12. | Tatranské elektrické železnice | 1000 | ||||
13. | Nitranská polní železnice | 760 | 1,6 | |||
14. | Katarínka ( LŽ ) | 600 | 0,2 | 2008 | ||
15. | Smolenice - Dobrá Voda | 600 | 70 | 1901 | 1960 | |