Švýcarsko / Switzerland
- Brienz-Rothorn-Bahn
Rozchod: 800 mm, délka tratě: 7,596 km, vlastník: BRB
Zahájení provozu:
17.06.1892 (Brienz - Rothorn Kulm)
01.08.1914 (Brienz - Rothorn Kulm Stilllegung)
14.06.1931(Brienz - Rothorn Kulm Wiederinbetriebnahme)
- Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 4,274 km, vlastník: BLM
Zahájení provozu:
14.08.1891 (Lauterbrunnen -Grütschalp – Mürren)
- Berner-Oberland-Bahnen
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 23,608 km, vlastník: BOB
Zahájení provozu:
01.07.1890 (Interlaken Ost-Lauterbrunnen)
01.07.1890 (Zweilütschinen-Grindelwald)
- Matterhorn Gotthard Bahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 143,920 km, vlastník: MGB
Zahájení provozu:
03.07.1890 (Visp-Stalden (VZ))
26.08.1890 (Stalden-St.Niklaus (VZ))
18.07.1891 (St.Niklaus-Zermatt (VZ))
30.06.1914 (Brig - Gletsch (BFD))
12.07.1917 (Göschenen - Andermatt (SchB))
19.06.1926 (Andermatt - Disentis (FO))
04.07.1926 (Gletsch - Andermatt (FO))
05.06.1930 (Brig-Visp (VZ))
01.01.1961 (sloučení: SchB/FO > FO)
12.10.1981 (Oberwald - Gletsch – Realp) – ukončení provozu
25.06.1982 (Oberwald - Basistunnel – Realp)
01.01.1961 (sloučení: BVZ/FO > MGB)
- Chemins du Fer du Jura
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 73,727 km, vlastník: CJ
Zahájení provozu:
16.08.1884 (Tavannes - Tramelan (TT))
07.12.1892 (Saignelégier - La-Chaux-de-Fonds Est (SC))
28.11.1893 (La-Chaux-de-Fonds Est - Gare (SC))
21.05.1904 (Saignelégier - Glovelier (RSG))
16.12.1913 (Tramelan - Le Noirmont (TBN))
01.01.1927 (sloučení: TT-TBN > CTN)
01.01.1944 (sloučení: SC-CTN-RSG-RPB > CJ)
04.10.1953 (Saignelégier – Glovelier)
- Dampfbahn Furka-Bergstrecke
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 18,100 km, vlastník: DFB
Zahájení provozu:
30.06.1914 (Oberwald – Gletsch)
04.06.1926 (Gletsch – Realp)
31.10.1981 (Stillegung Oberwald – Realp) – ukončení provozu
11.07.1992 (Wiederinbetriebnahme Realp – Tiefenbach)
30.07.1993 (Wiederinbetriebnahme Tiefenbach – Furka)
14.07.2000 (Wiederinbetriebnahme Tiefenbach – Furka)
12.08.2010 (Wiederinbetriebnahme Gletsch – Oberwald)
- Ferrovia Lugano-Ponte Tresa
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 12,21 km, vlastník: FLP
Zahájení provozu:
05.06.1912 (Lugano-Ponte Tresa)
- Gruyère-Fribourg-Morat
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 48,175 km, vlastník: GFM
Zahájení provozu:
29.04.1901 (Châtel St.Denis-Palèzieux (CP))
23.07.1903 (Châtel St.Denis-Vuadens (CBM))
23.07.1903 (La Tour-de-Tréme-Montbovon (CBM))
14.07.1904 (Vuadens-Bulle (CBM))
21.09.1904 (Bulle-La Tour-de-Tréme (CBM))
20.12.1907 (sloučení: CP+CBM = CEG)
29.01.1912 (Bulle-Les Marches (CEG))
24.06.1912 (Les Marches- Broc Fabrique (CEG))
01.01.1942 (sloučení: CEG+BR+FMA = GFM)
- Gornergrat-Monte Rosa-Bahnen
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 9,339 km, vlastník: GGB
Zahájení provozu:
20.08.1898 (Zermatt-Gornergrat)
- Jungfraubahnen
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 9,336 km, vlastník: JB
Zahájení provozu:
19.09.1898 (Kleine Scheidegg-Eigergletscher)
02.08.1899 (Eigergletscher-Rotstock)
18.06.1903 (Rotstock-Eigerwand)
25.07.1905 (Eigerwand-Eismeer)
01.08.1912 (Eismeer-Jungfraujoch)
- Luzern-Stans-Engelberg-Bahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 24,783 km, vlastník: LSE
Zahájení provozu:
05.10.1898 (Stansstad-Engelberg (StEB))
30.11.1964 (Stansstad-Engelberg (StEB)) – ukončení provozu
19.12.1964 (Hergiswil-Engelberg)
- Meiringen-Innertkirchen Bahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 4,99 km, vlastník: MIB
Zahájení provozu:
01.08.1926 (Meiringen-Innertkirchen)
- Montreux-Oberland Bernois-Bahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 75,183 km, vlastník: MOB
Zahájení provozu:
17.12.1901 (Montreux-Les Avants)
01.10.1903 (Les Avants-Montbovon)
19.08.1904 (Montbovon-Château d'Oex)
20.12.1904 (Château d'Oex-Gstaad)
06.07.1905 (Gstaad-Zweisimmen)
08.06.1912 (Zweisimmen-Lenk)
14.06.1975 (Zweisimmen-Lenk) – ukončení provozu
27.09.1979 (Wiederinbetriebnahme Zweisimmen-Lenk)
- Rhätische Bahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 276,223 km, vlastník: RhB
Zahájení provozu
09.10.1889 (Landquart-Klosters)
21.07.1890 (Klosters-Davos Platz)
01.07.1896 (Chur-Thusis)
29.08.1896 (Landquart-Chur)
01.06.1903 (Reichenau-Tamins-Ilanz)
01.07.1903 (Thusis-Celerina)
10.07.1904 (Celerina-St.Moritz)
01.07.1908 (Samedan-Pontresina)
01.07.1909 (Davos Platz-Filisur)
01.08.1912 (Ilanz-Disentis/Mustér)
01.07.1913 (Bever-Scuol)
01.01.1942 (sloučení: RhB/BM/ChA)
01.01.1943 (sloučení: RhB/BB)
19.11.1999 (Klosters-Sagliains (klubová trať))
- Schweizerischen Bundesbahnen Brünigbahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 73,821 km, vlastník: SBB
Zahájení provozu
14.06.1888 (Alpnachstad-Brienz (JBL))
01.06.1889 (Luzern-Alpnachstad (JBL))
23.08.1916 (Brienz-Interlaken Ost)
- Schynige Platte-Bahn
Rozchod: 800 mm, délka tratě: 7,257 km, vlastník: SPB
Zahájení provozu:
14.06.1893 (Wilderswil-Schynige Platte)
- Wengernalpbahn
Rozchod: 800 mm, délka tratě: 19,091 km, vlastník: WAB
Zahájení provozu:
20.06.1893 (Lauterbrunnen-Grindelwald)
07.07.1910 (Witimatte-Wengen)
- Waldenburgerbahn
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 13,068 km, vlastník: WB
Zahájení provozu:
01.11.1880 (Liestal – Waldenburg)
Copyright © 2010-2020, úzkokolejky-eStránky.cz
Webdesign: Radek Liebich