Jdi na obsah Jdi na menu
 


Švýcarsko / Switzerland

 

  switzerland_sm.gif

 

  1. Brienz-Rothorn-Bahn
Rozchod: 800 mm, délka tratě: 7,596 km, vlastník: BRB
Zahájení provozu:
           17.06.1892 (Brienz - Rothorn Kulm)
 01.08.1914 (Brienz - Rothorn Kulm Stilllegung)
           14.06.1931(Brienz - Rothorn Kulm Wiederinbetriebnahme)
 
  1. Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 4,274 km, vlastník: BLM
Zahájení provozu:
14.08.1891 (Lauterbrunnen -Grütschalp – Mürren)
 
  1. Berner-Oberland-Bahnen
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 23,608 km, vlastník: BOB
Zahájení provozu:
           01.07.1890 (Interlaken Ost-Lauterbrunnen)
           01.07.1890 (Zweilütschinen-Grindelwald)
 
  1. Matterhorn Gotthard Bahn
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 143,920 km, vlastník: MGB
Zahájení provozu:
           03.07.1890 (Visp-Stalden (VZ))
           26.08.1890 (Stalden-St.Niklaus (VZ))
           18.07.1891 (St.Niklaus-Zermatt (VZ))
           30.06.1914 (Brig - Gletsch (BFD))
           12.07.1917 (Göschenen - Andermatt (SchB))
           19.06.1926 (Andermatt - Disentis (FO))
           04.07.1926 (Gletsch - Andermatt (FO))
           05.06.1930 (Brig-Visp (VZ))
           01.01.1961 (sloučení: SchB/FO > FO)
           12.10.1981 (Oberwald - Gletsch – Realp) – ukončení provozu
           25.06.1982 (Oberwald - Basistunnel – Realp)
           01.01.1961 (sloučení: BVZ/FO > MGB)
 
 
  1. Chemins du Fer du Jura
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 73,727 km, vlastník: CJ
Zahájení provozu:
16.08.1884 (Tavannes - Tramelan (TT))
07.12.1892 (Saignelégier - La-Chaux-de-Fonds Est (SC))
28.11.1893 (La-Chaux-de-Fonds Est - Gare (SC))
21.05.1904 (Saignelégier - Glovelier (RSG))
16.12.1913 (Tramelan - Le Noirmont (TBN))
01.01.1927 (sloučení: TT-TBN > CTN)
01.01.1944 (sloučení: SC-CTN-RSG-RPB > CJ)
04.10.1953 (Saignelégier – Glovelier)
 
 
 
  1. Dampfbahn Furka-Bergstrecke
Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 18,100 km, vlastník: DFB
Zahájení provozu:
           30.06.1914 (Oberwald – Gletsch)
           04.06.1926 (Gletsch – Realp)
           31.10.1981 (Stillegung Oberwald – Realp) – ukončení provozu
           11.07.1992 (Wiederinbetriebnahme Realp – Tiefenbach)
           30.07.1993 (Wiederinbetriebnahme Tiefenbach – Furka)
           14.07.2000 (Wiederinbetriebnahme Tiefenbach – Furka)
           12.08.2010 (Wiederinbetriebnahme Gletsch – Oberwald)
 
 
  1. Ferrovia Lugano-Ponte Tresa
            Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 12,21 km, vlastník: FLP
Zahájení provozu:
            05.06.1912 (Lugano-Ponte Tresa)
 
 
  1. Gruyère-Fribourg-Morat
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 48,175 km, vlastník: GFM
           Zahájení provozu:
           29.04.1901 (Châtel St.Denis-Palèzieux (CP))
           23.07.1903 (Châtel St.Denis-Vuadens (CBM))
           23.07.1903 (La Tour-de-Tréme-Montbovon (CBM))
            14.07.1904 (Vuadens-Bulle (CBM))
           21.09.1904 (Bulle-La Tour-de-Tréme (CBM))
           20.12.1907 (sloučení: CP+CBM = CEG)
           29.01.1912 (Bulle-Les Marches (CEG))
           24.06.1912 (Les Marches- Broc Fabrique (CEG))
           01.01.1942 (sloučení: CEG+BR+FMA = GFM)
          
 
  1. Gornergrat-Monte Rosa-Bahnen
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 9,339 km, vlastník: GGB
           Zahájení provozu:
           20.08.1898 (Zermatt-Gornergrat)
          
 
  1. Jungfraubahnen
            Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 9,336 km, vlastník: JB
           Zahájení provozu:
           19.09.1898 (Kleine Scheidegg-Eigergletscher)
           02.08.1899 (Eigergletscher-Rotstock)
           18.06.1903 (Rotstock-Eigerwand)
           25.07.1905 (Eigerwand-Eismeer)
            01.08.1912 (Eismeer-Jungfraujoch)
 
 
  1. Luzern-Stans-Engelberg-Bahn
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 24,783 km, vlastník: LSE
           Zahájení provozu:
           05.10.1898 (Stansstad-Engelberg (StEB))
           30.11.1964 (Stansstad-Engelberg (StEB)) – ukončení provozu
           19.12.1964 (Hergiswil-Engelberg)
          
 
  1. Meiringen-Innertkirchen Bahn
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 4,99 km, vlastník: MIB
           Zahájení provozu:
01.08.1926 (Meiringen-Innertkirchen)
 
 
  1. Montreux-Oberland Bernois-Bahn
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 75,183 km, vlastník: MOB
           Zahájení provozu:
            17.12.1901 (Montreux-Les Avants)
           01.10.1903 (Les Avants-Montbovon)
           19.08.1904 (Montbovon-Château d'Oex)
           20.12.1904 (Château d'Oex-Gstaad)
           06.07.1905 (Gstaad-Zweisimmen)
           08.06.1912 (Zweisimmen-Lenk)
            14.06.1975 (Zweisimmen-Lenk) – ukončení provozu
           27.09.1979 (Wiederinbetriebnahme Zweisimmen-Lenk)
 
 
  1. Rhätische Bahn
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 276,223 km, vlastník: RhB
           Zahájení provozu
            09.10.1889 (Landquart-Klosters)
           21.07.1890 (Klosters-Davos Platz)
           01.07.1896 (Chur-Thusis)
           29.08.1896 (Landquart-Chur)
           01.06.1903 (Reichenau-Tamins-Ilanz)
           01.07.1903 (Thusis-Celerina)
           10.07.1904 (Celerina-St.Moritz)
           01.07.1908 (Samedan-Pontresina)
           01.07.1909 (Davos Platz-Filisur)
           01.08.1912 (Ilanz-Disentis/Mustér)
           01.07.1913 (Bever-Scuol)
           01.01.1942 (sloučení: RhB/BM/ChA)
           01.01.1943 (sloučení: RhB/BB)
           19.11.1999 (Klosters-Sagliains (klubová trať))
 
 
  1. Schweizerischen Bundesbahnen Brünigbahn
           Rozchod: 1000 mm, délka tratě: 73,821 km, vlastník: SBB
           Zahájení provozu
            14.06.1888 (Alpnachstad-Brienz (JBL))
           01.06.1889 (Luzern-Alpnachstad (JBL))
           23.08.1916 (Brienz-Interlaken Ost)
          
 
  1. Schynige Platte-Bahn
            Rozchod: 800 mm, délka tratě: 7,257 km, vlastník: SPB
Zahájení provozu:
            14.06.1893 (Wilderswil-Schynige Platte)
 
 
  1. Wengernalpbahn
           Rozchod: 800 mm, délka tratě: 19,091 km, vlastník: WAB
Zahájení provozu:
           20.06.1893 (Lauterbrunnen-Grindelwald)
           07.07.1910 (Witimatte-Wengen)
 
 
  1. Waldenburgerbahn
           Rozchod: 750 mm, délka tratě: 13,068 km, vlastník: WB
Zahájení provozu:
01.11.1880 (Liestal – Waldenburg)
 
 
 

 

Copyright © 2010-2020, úzkokolejky-eStránky.cz
Webdesign: Radek Liebich